مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه گفت: اهالی رسانه زمینه‌ساز مشارکت شهروندانی هستند که موتور شهری را به حرکت در می‌آورند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 22 February 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، امیر رضا همایون دولتشاهی در جمع تعدای از فعالان رسانه، اظهار کرد: اصحاب رسانه و فعالان این حوزه وجدان بیدار و نمادی از جامعه مدنی هستند. 
 
وی افزود: این افراد با احساس مسئولیت در قبال شهر و جامعه شهروندی برای توسعه کلانشهر کرمانشاه بر اساس عدالت محوری با نقد منصفانه نیازمندی‌های کرمانشاه هم یار و یاور مجموعه مدیریت شهری بوده و هم زمینه‌ساز مشارکت شهروندانی هستند که موتور توسعه این کلانشهر را به حرکت در می‌آورند.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: یکی از نیازمندی‌های شهر کرمانشاه که به کمک فعالین رسانه نیازمند است حضور در عرصه معماری و شهرسازی است.
 
وی خاطرنشان کرد: اهالی رسانه می‌توانند با بیان ساده و قابل درک در این حوزه و در راستای ارتقاء آگاهی همشهریان مطالبه‌گری را بر اساس هنر و فرهنگ اصیل و ارزشمند معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در سیما، منظر و کالبد شهری رواج دهند.
 
دولتشاهی ابراز کرد: یکی از مسائلی که امروزه در کلانشهرها با آن مواجه هستیم در کنار ساخت‌وسازهای ناهمگون، انواع آلودگی، کمبود فضاهای سبز و انباشت ترافیکی، فقدان هویت شهری است.
 
وی اذعان کرد: هنر معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی می‌تواند با معانی عرفانی، زیبایی، تقدس و تواضع در مقابل اقلیم الگوی بسیار مناسبی با توجه به توسعه پایدار بر اساس شرایط اکولوژی، اجتماعی و اقتصادی باشد تا با هویت بخشی به شهرها ارزش، اصالت و هنر تعالی بخش را در حوزه معماری و شهرسازی متجلی کند.
 
دولتشاهی عنوان کرد: به علت عدم‌ توجه به نگاه هنرمندانه معماری و شهرسازی در بسیاری از مواقع شاهد مصرف بی‌رویه انرژی و برهم زدن شرایط طبیعی و لطمه زدن به اکوسیستم شهرها بوده‌ایم.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: در صورتی که در هنر معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی نگاه ویژه‌ای به شرایط محیطی و مکانی شده و عناصری مانند آب، خاک، گیاه و هوا از ارزش بالایی در طراحی شهری برخوردار هستند، به صورتی که توجه به اقلیم، انسان، فرهنگ و محیط زیست نظم اجتماعی و فرهنگی خاصی را به‌وجود آورده است.
 
وی در پایان گفت: قطعاً سیاست‌گذاری درست و برنامه ریزی مناسب با بهره‌مندی از دیدگاه اساتید فن، افراد خبره، استفاده از بدنه کارشناسی توانمند در مدیریت شهری، مشارکت شهروندان کرمانشاهی و حضور پررنگ و تاثیر‌گذار و هدایتگر فعالان عرصه رسانه می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی در حوزه معماری و شهرسازی کهن دیار کرمانشاه باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار